دی جی اس بی تو

موسیقی دنیای من است ساز من زبانم ملودی کلام من است و ریتم تپش قلبم

دی جی اس بی تو

موسیقی دنیای من است ساز من زبانم ملودی کلام من است و ریتم تپش قلبم

Eurovision Song Contest


مسابقهٔ آواز یوروویژن (Eurovision Song Contest) یک مسابقهٔ آواز بین‌المللی است که از سال ۱۹۵۶ به صورت سالیانه برگزار می‌شود. طبق قوانین مسابقه، همهٔ کشورهای عضو اتحادیه پخش اروپا امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

این مسابقه در شبکه‌های تلویزیون و رادیوی ملی کشورهای اروپایی و چندین کشور در خارج از قارهٔ اروپا، و همچنین در اینترنت به نمایش درمی‌آید.


نخستین مسابقه یوروویژن در سال ۱۹۵۶ در شهر لوگانو در کشور سوئیس برگزار شد. پس از آن، میزبان مسابقه در هر سال، کشور برنده در مسابقه سال پیش بوده است.

یکی از مشهورترین آهنگ‌های اجرا شده در یوروویژن، آهنگ «واترلو» اثر گروه سوئدی آبا بود که در مسابقات سال ۱۹۷۴ در شهر برایتون در انگلستان عنوان بهترین آهنگ را به خود اختصاص داد.

یوروویژن از 56 سال پیش شروع به کار کرد.برنده ها در مسابقات یوروویژن از 10 سال پیش تا حالا :

2001 : دانمارک ... 2002 : استونیا ... 2003 : لاتویا ... 2004 : ترکیه ... 2005 : اکراین ... 2006 : گریسی (یونان) ... 2007 : فنلاند ... 2008 : سربیا ... 2009 : روسیه ... 2010 : نروی (نروژ) .


شانس های قهرمانی سال 2010 :

1. صفورا از آذربایجان با آهنگ دریپ دراپ
2. لونا از آلمان با آهنگ ست لایت
3. یوا ریواس با آهنگ اپریکوت استون
4.تام دیک با آهنگ می آند مای گیتار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد